هوش اجتماعی

هوش اجتماعی از مهارتهایی است که در نظام آموزشی ما جایگاهی ندارد. لذا نویسندگان متعددی تلاش کرده اند تا این نقص را برطرف کنند.

هوش اجتماعی یک توانایی است، توانایی تعامل با یکدیگر تا در اثر هم افزایی ارزش افزوه تولید کنیم. تعاریف کوتاه دیگر همراه با توضیحات خوب را می توانید در سایت متمم بخوانید.

کتاب هوش اجتماعی نوشته رسول رمضانیان که اینجا معرفی می کنم، با کمک داستانهای کلامی و تصویری موضوعات پایه هوش اجتماعی را تفهیم می کند. این مطالب باید در دوران مدرسه تدریس شود. اگر شما اینها را نخوانده اید، این کتاب می تواند مفید باشد و بعد هم آنرا به نوجوانان پیشنهاد دهید.

مفاهیمی که در کتاب پوشش داده می شوند عبارتند از: اهمیت موضوع، ارزش افزوده، جایگاه کارآفرینی و کارمندی، تعریف نخبگی، جریان ثروت در اجتماع، انگیزه سازی، همزیستی اقتصادی انسانها، تعادل نش و کاربرد نظریه بازی ها، تفاوت مؤسسات دولتی و خصوصی، مهاجرت، امنیت، چرخه های رکود و رونق، اثر تصمیمات در سیستم اجتماعی.

هرکسی برای اینکه جامعه پیشرفت کند باید از دانش خود ارزش افزوده تولید کند، ثروت خود را سرمایه ای برای ایجاد ارزش افزوده کند، تیزهوشی خود را در جهت ارزش افزوده به کار گیرد و با کوشش و زحمت خود، ارزش افزوده تولید کند.

1 دیدگاه در “هوش اجتماعی

  1. با سلام و احترام.
    ممنون از پیشنهاد کتاب عالیتون.
    در جامعه کنونی و با توجه به نیاز های امروزه به نظر من اینکه صرفاً علم چیزی را داشته باشیم به تنهایی کمک کننده نیست مثلاً ممکن است بسیار عالم در موضوعی باشیم ولی به علت عدم اشنایی و کنترل هوش هیجانی نتوانیم انطور که باید و شاید مطلب را ارائه دهیم. بلکه ما باید نحوه ی ارائه ی اون علم و تعامل با یکدیگر را بدانیم. اینکه بتوانیم احساسات خود را در موقعیت های گوناگون درست کنترل کنیم در انتخابات و تصمیم های ما نیز تاثیرگذار هست در نتجیه جدای از بحث علم و کار، کنترل و آشنایی با هوش هیجانی بسیار در کیفیت زندگی اثر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*