در این بخش، لیست و لینک کلیپهای کوتاه آموزشی که تهیه و در کانال آپارات قرار دادهام، معرفی می شوند.
جهش
جهش جلساتی با موضوعات متنوع است که برخی نشست های آن را ضبط می کنیم. در ادامه، جلساتی که ویدئوی آنها بیشتر درخواست شده یا به عنوان مباحث تکمیلی دروس پیشنهاد می کنم، آمده است:
- روشی نوین برای نرمال کردن داده ها – جهش ۲۵۵ (۳۵ دقیقه)
- فساد دانشگاهی – جهش ۲۵۰ (۲۴ دقیقه)
- اخلاق به زبان ساده – جهش ۲۴۴ (بخش اول ۲۵ دقیقه، بخش دوم ۲۶ دقیقه)
- تجزیه سفتی مفصل به عوامل اسکلتی و عضلانی – جهش ۲۳۶ (۳۳ دقیقه)
- محاسبات آماری برای مطالعات تک نمونه ای (Single Subject) – جهش ۲۳۴ (۵۲ دقیقه)
- اصل علمی (Axiom) – جهش ۲۱۵ (۳۵ دقیقه)
- بوت استرپینگ (آمار) – Bootstrapping – جهش ۲۱۰ (۴۶ دقیقه)
- آمار دایره ای (جهتی) – جهش ۲۰۶ (۳۸ دقیقه)
- آنالیز واریانس و اندازه گیری مکرر به زبان ساده – جهش ۱۸۹ (۷۴ دقیقه)
آموزشی
- رسم واریانس یا error bar روی نمودارهای SPSS (به زودی)
- کاهش حجم فایل اسلاید پاورپوینت برای به اشتراک گذاری (۲ دقیقه)
- تغییر نام سر ستون ها در اکسل از حروف به اعداد (۲ دقیقه)
- ادغام دادههای دو یا چند صفحه نیروی کیستلر (۶ دقیقه)
درسی
- تفاوت تعادل و پایداری (به زودی)
- تردمیل سهدرجه آزادی با سنجش نیرو (۱ دقیقه)
- تأثیر نرخ نمونه برداری در ثبت دادهها (۲ دقیقه)
صفحات نیرو (Force Plate)
- آشنایی با صفحه نیرو (۳ دقیقه)
- مؤلفه های نیرو و ثبت آن (۲ دقیقه)
- تأثیر سرعت و کفش بر نیروهای عکس العمل زمین (۸ دقیقه)
- مرکز فشار – CoP (۳ دقیقه)
گوناگون
- تفاوت بین قانون و نظریه علمی در چیست؟ (۵ دقیقه)
- زندگی نامه دکتر هاشمی گلپایگانی، چهره ماندگار و استاد اندیشمند ما در زمینه سیستمهای دینامیکی و آشوب (۳۳ دقیقه)
- جایگاه تحصیلات عالی در اشتغال فارغ التحصیلان. (لایو اینستاگرامی که در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ارائه کردم.
ترجمان دانش
در این قسمت دو کلیپ پرکاربرد و مفید معرفی می شوند. برای دیگر موارد به کانال آپارات گروه ترجمان دانش دانشگاه مراجعه نمایید. در نوشته ترجمان دانش توضیحات بیشتری داده شده است.
- طرح ترجمان دانش چیست؟ (۴ دقیقه)
- تحلیل ذینفعان یا Stakeholder Analysis (۱۴ دقیقه)
با سلام و عرض احترام و ادب
طرح ترجمان دانش مبحث جدیدی برای من بود که دیدگاهم را به سمت این اصل که یک پژوهش بنیادی متشکل از چندین پژوهش کاربردی است، سوق داد و سبب شد تا ذی اثران گسترده ی مطالعاتم را با دقت بیشتری و مبتنی بر شواهد تعیین نمایم.
از مطالب سودمند شما استاد فرهیخته کمال تشکر و قدردانی را دارم.
شفق ساعی، دانشجوی دکتری تخصصی کاردرمانی