سخت گیر و راهگشا!

آشنایی من با آقای دکتر سنجری به سال ۸۵ که من دانشجوی دکترای تخصصی بودم بر می گردد. ایشان بر علم بیومکانیک، برنامه نویسی و روش شناسی تحقیق بسیار مسلط هستند. اگر در کنار کاری تعریف شده باشند یا خودشان کار را درست از اول تعریف کنند، از بابت خوب به سرانجام رسیدن کار مطمئن باشید. بهتر است جایگاه  ایشان در کار مشخص باشد و اینگونه نباشد که ایشان که بسیار فعال هستند در کنار همکاران صوری در طرح قرار گیرند.

ایشان صریح صحبت می کنند و بعضی اوقات ممکن است این صراحت لهجه باعث کمی دلخوری شما شود ولی در نهایت به نفع شما خواهد بود. بیان مسأله تحقیقی شما بایستی ایشان را به تحرک و قبول مسئولیت ترغیب کند و تا از لحاظ طراحی تحقیق به اطمینان نرسند، اجازه جمع آوری اطلاعات به شما نخواهند داد. گاهی اوقات با شما بحث های غیر علمی هم می کنند، با حوصله با ایشان همراهی و همفکری کنید و اگر مخالف نظر ایشان هستید با احترام و جدیت نظرتان را بگویید، اتفاقاً از به چالش کشیدن اینگونه بحث ها استقبال می کنند. اینگونه بحثها باعث خواهد شد تمرکز بیشتری بر مسأله علمی شما پیدا کنند. ایشان هم مثل همه ما انسانها نیاز به تشویق دارند. پس اگر کارها با ایشان خوب پیش می رود حتمأ فیدبک مثبت اتتان را به ایشان انتقال دهید.

در پایان یادمان باشد ایشان یکی از سرمایه ها و نخبگان علمی ایران عزیزمان هستند. قدرشان را بدانیم و اگر نقطه ضعفی در ایشان می بینید به لطف نقاط قوت بسیاری که دارند از این نقطه ضعف رد شوید و انرژی خودتان و ایشان را به سمت نقاط مثبت سوق دهید. من شخصاً ایشان را فردی با دیسپلین، سخت گیر، خلاق، باهوش، دلسوز و کارگشا می شناسم و هنوز هم بعد از ۱۴ سال از اولین آشنایی، با ایشان کارهای مشترک داشته ام و به این کارهای مشترک ادامه خواهم داد.


دکتر حسین نگهبان

دکترای تخصصی فیزیوتراپی و استاد گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۱۱ مردادماه ۱۳۹۹

Email: honegahban .at. yahoo.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*