پیام دانشجویان درس استاتیک برای آیندگان!

داشتن تجربه، کارآیی را افزایش می دهد. حتی در درس خواندن هم تجربه کسب می کنیم. بعد از اتمام ترم، خیلی از دانشجویان  اظهار می کنند که اگر مواردی را از ابتدا رعایت می کردند، نمره بهتری می گرفتند و بهتر درس می خواندند. شاید میسر نباشد که هر درس را دو بار بگذرانیم، یک بار برای کسب تجربه و یک بار برای خوب فهمیدن و پاس کردن با نمره عالی! اما این آرزو عملی است و راه رسیدن به آن، انتقال تجربیات است. در این نوشته، دانشجویان درس استاتیک در تاریخ بهمن ۱۴۰۱ آموخته های خودشان را با شما درمیان گذاشته اند تا در زمان سفر کنید و تصور کنید که خودتان این تجربه را کسب کرده اید. حالا نوبت شما است که با اطلاع از این نکات، این ترم در اولین تجربه گذراندن این واحد درسی، نمره عالی بگیرید و خوب درس را بفهمید…

نکته: برای حفظ اصالت و حال و هوای آن، نوشته های زیر ویرایش نشده اند. لذا ممکن است سبک آن محاوره ای باشد و حتی برخی لغات اشتباه یا غلط املایی داشته باشد!


سلام

  1. حدالمقدور سعی در حضور در کلاس و غیبت نکردن باشد (یادگیری بهتر مطالب و دیدن روش درست برخورد با مسائل)
  2. بعد از کلاس مطالب کلاس در همان روز یا حداقل ۲ روز آینده خوانده شود (تثیبت مطالب تدریسی)
  3. فیلم تدریس جلسه آینده را در چند نوبت قبل از جلسه بعدی دیده شود و تنها دیدن آن یک بار نباشد (تثبیت درس جدید)
  4. سعی کنند حل تکلیف در کمترین زمان پس از دیدن ویدیوی آموزشی درس جدید انجام دهند.
  5. سعی  کنند بغیر از تکالیف ک باید ارسال شود مثال های دیگر کتاب را نیز حداقل یک بار حل کنند (برای تثبیت مراحل فکر و حل مسئله)
  6. سعی کنند در کلاس حضور فعال داشته باشند (یادگیری بهتر مطالب و حضور ذهن در کلاس)
  7. سعی کنند با مباحث و مسائلی ک بلد نیستند تلاش خود را بکنند فکر کنند ک چگونه حل بکنند و با نگاه ب مسئله نا امید نشوند.

با سلام و درود، این از تجربه ضمنی بنده:

دوستان عزیز بدون فوت وقت میخوام در مورد چیزی که شما در این کلاس قراره باهاش مواجه بشید آشناتون کنم، توصیه من به شما دانشجویان این هستش که، از این کلاس بهره بگیرید، نه صرفا بهره علمی، بلکه توی این کلاس، نحوه تفکر رو یاد بگیرید، و یادگرفتن تحلیل کردن و دید تحلیلی داشتن از مهم ترین چیز هایی هست که قراره توی این کورس یاد بگیرید این کلاس صرفا رسالتش آموزش علم نظری نیست بلکه شما چیزهایی رو برای زندگی خارج از کلاستون یاد خواهید گرفت. مطمئن باشید در ابتدای کار با کلاس وارونه (که متد تدریسی استاد هست) اخت نخواهید شد، ولی حسن این روش یادگیری تیم وورک و کار گروهی هستش، پس توی این جلساتی که دارید، سعی کنید در تمام اون حضور پیدا کنید تا حتی یک مطلب کوچیک (چه درسی چه غیر درسی) رو از دست ندید. چیز های دیگری بود که نمیشد در این پاراگراف گنجوند م ثل تکلیف و فعالیت کلاسی و …ولی تلاش حداکثریمو کردم که مطالب مهم رو عنوان کنم، با تشکر از شما.


سلام

از ترم اول زبان را شروع کنید. هم برای استاتیک و هم برای دیگر دروس که خیلی مهم است. در این درس استاتیک حل مسأله کلید فهم مطالب است و بعد از اینکه درسی ارائه شد، با فاصله کمی به حل مسأله بپردازید و نگذارید انباشت صورت گیرد. در کلاس منفعل نباشید و کامل ذهن خودتان را درگیر کنید. مطالبی که یاد می گیرید را مدام با دروسی که قبلاً داشتید مانند تئوری اروتوز و پروتز یا مبانی مواد ارتباط دهید. بطور کلی درس استاتیک را رشته ارتباط بدهید.


سلام به همه دانشجویانی که این ترم درس جذاب استاتیک تو برنامه تحصیلی این ترمشون هست

خواستم به عنوان یه مثلا بزرگتر😅چنتا نکته راجب این درس رو بهتون بگم که گذروندنش براتون راحت تر بشه

اول اینکه تا حد امکان غیبت نکنید و سر جلسات حاضر باشید و تو کلاس فعالیت کنید چرا که هرچی فعالیتتون بیشتر باشه، یادگیریتون هم بیشتره

دوم اینکه فیلم های اموزشی رو با دقت نگاه کنید و خلاصه برداری کنید که شب امتحان خیلی به کارتون میاد

سوم اینکه سعی کنید فیلم ها رو حداقل دوبار در طی هفته ببینید که بازده‌ش بیشتر بشه

چهارم اینکه قبل از شروع امتحان حتما نفش عمیق بکشید😂

و پنجم اینکه استاتیک درس جذابیه به شرطی که بتونید باهاش ارتباط برقرار کنید😉

براتون ارزوی موفقیت دارم💙

امیدوارم که این درس رو با بالاترین نمره ممکن پشت سر بگذارید🙏🏻


سلام دانشجو!

اینو مینویسم برای تو که تو کلاس استاتیک بدونی چه خبره و با چه چیزایی روبرو میشی و چیجوری خودتو وفق بدی😊

جلسه اول قوانین گفته میشه و باید بدونی که برعکس بقیه استاتید که صرفا حرفه و عملی نمیشه زیاد، اما دونه دونه حرفا و قوانین استاد تو کلاس عملی میشه و تو باید بتونی باهاش همراه بشی!

زیاد سخت نگیر به خودت قابل درکه اگر فکر کنی تو دبیرستان تجربی خوندی و فکر نمیکردی تو دانشگاه باید واحدیو پاس کنی که مربوط به رشته های مهندسیه!

ولی چیزایی که تو این کلاس یاد میگیری تک بعدی نیست و اگر ادم حواس جمعی باشی اون لابه لای توضیحات سخت وبعضی اوقات غیرقابل فهم درس زندگی ام یاد میگیری!

خلاصه که توطی کلاسایی ک برگزار میشه دانشجوی فعالی باش و بدون که نظراتت مهمه و تلاش هات تو هر مقیاسی که باشه بهش توجه میشه و بی پاسخ نمیمونه😊

Good luck!


سر کلاس استاد سنجری فعالیت شما مهمه به صورتیکه استاد برای فعالیت شما هر اندازه ای باشه ارزش قائله پس نظرات خودتون رو سر کلاس بیان کنید و از استاد نترسید 🙂

تکالیف رو جدی بگیرید و سعی کنید خودتون حلش کنید چون به یادگیری کامل خودتون کمک میکنه و مطالب درس به یکدیگر مرتبط اند پس درس هیچ جلسه ای رو عقب نندازید و همون روز درس رو مطالعه کنید .

استاد سعی میکنه جو دوستانه ای رو بین دانشجو و خودش ایجاد کنه پس از کلاسشون لذت ببرید❤️


به نام خدا

کلاس درس استاتیک و مقاومت مصالح استاد عزیزمان  استاد سنجری تفاوت های بسیاری با دیگر کلاس های تئوری داشت چه از نظر خود درس استاتیک که تمرکز و زمان زیادی را برای یاد گیری می طلبد و چه نوع جدید تدریس استاد (کلاس وارونه) که آشنایی با آن نداشتیم که تجربه جالبی از تدریس برای ما بود (فعالیت کلاسی، آزمون های ابتدای و انتهای هر جلسه و…)

نیازی به مضطرب بودن دانشجو نیست استاد دانشجو را نسبت به خودش در اول ترم می سنجد پس امیدوارانه و خوشحال😉 به یادگیری و لذت از کلاس استاد ادامه دهید چرا که کلاس بسیار پر بار و پویا است.

باتشکر.


سلام دانشجوی آینده درس استاتیک 🙂

توی این نامه می خواهم چند تا توصیه بهت بکنم. اول اینکه خیلی خوشحال باش که قرار کلی توی کلاس استاتیک لذت ببری و همه جوره عاشق مفاهیم عمیق اون بشی. ولی اینو هم بهت بگم این خوشحال بودن چندتا شرط داره که اگر شرط ها رو رعایت نکنی، اصلاً از این کلاس خوشت نخواهد آمد و استاتیک تبدیل میشه به کابوس هر شبت!

شرطش اینه که واقعاً با دل و جون باید برای این درس وقت بگذاری و درس هر روز راه همان روز بخوانی و در مرورهات از اول مباحث شروع کنی و پیوسته ای آموزش و مرور را تا آخر ترم همراه داشته باشی. اینو بدون که شاید هر جلسه فکر کنی که اصلاً چیزی از استاتیک نمی فهمی و برات سخته ولی تو موظفی انقدر تمرین و تکرار کنی تا مباحث برات آسون بشه چون مباحث این درس به شدت به هم مرتبط است و اگر به فکر حذف کردن مباحث هستی، اصلاً کار خوبی نمی کنی!

یک موضوع هم بحث سرنوشت ساز انجام تکالیف در بازه زمانی مشخص شده است. واقعاً جدی بگیر و فکر کنم که مشاور بهم برنامه داده و گفته تا این روز باید درس را مطالعه و تمرین ها را حل کنی و بفرستی. اگر از برنامه ی استاد جا بمونی دیگر تا آخر ترم جا موندی و باید سخت تلاش کنی تا جبران کنی.

توی کلاس استاتیک همه چیز به خودت بستگی داره که بخوای و تلاش کنی و کلاس تبدیل بشه به یکی از بهترین تجربه های دوران دانشجوییت یا اینکه برعکس عمل کنی و به زجرآور ترین درس ها برات تبدیل بشه.

استاتیک بر خلاف اسمش که برای بچه های تجربی بسیار ترسناک به نظر می رسد ولی یادگیری بسیار لذت بخشی دارد، اون هم توی کلاس استاد سنجری که باشی چون سبک کلاس به شیوه ای مدیریت می شود که تو دائم میتونی فعالیت کنی و نظراتت رو بگی و سئوال هات رو بپرسی و گروهی روی سئوال ها فکر کنی و … خیلی زود پیشرفت خواهی کرد و خود بخود تشویق می شی که بیشتر درس رو بخونی تا بیشتر بلد بشی و بتونی بیشتر فعال باشی چون که تک تک فعالیت های کلاسیت لحاظ می شه و برای استاد مهمه.

پس از همین الان که احتمالاً شروع ترم هست با قدرت سر کلاس ها حاضر شو و فعال باش چونکه به موفقیتت چیزی نمونده اگر توصیه ها رو جدی بگیری 🙂

16 دیدگاه در “پیام دانشجویان درس استاتیک برای آیندگان!

  1. واقعا استفاده از تجربیات کسایی که یک راهی رو رفتن خیلی می تونه تو پیشرفت ما تاثیر گذار باشه

  2. با سلام دیدگاه دوستان رو خوندم ، نکته ای که توجهمو جلب کرد تاکید همگی دیدگاه ها بر روی فعالیت کلاسی بود و فکر میکنم نکته مثبتی باشه چون در این صورت هدف یادگیریه و نه صرفا انتقال خشک و خالی مطلب .

  3. کلاس استاتیک با بقیه کلاس ها تفاوت دارد و یک سری و قوانین و الگو هایی دارد که شاید تا اکنون با آن ها برخورد نداشته باشید. فکر می کنم همه ی دانشجو های قبلی نیز شوکه شده اند در ابتدا، در کل فیزیک و قوانینش همیشه جذاب بوده و هست.

  4. سلام…
    سعی کنید توی کلاس غیبت نکنید….مطالب هر چقدر دیرتر خونده شه یادگیریش سخت تر میشه پس توصیه میشه همون روز بخونید….
    کلاس جوریه که از تو کار میخواد
    استرس خودشم داره در ضمن

  5. سلام بە ورودی های جدید😊
    در خصوص مطالعه‌ی درس استاتیک باید بهتون بگم که از همان روز اول شروع کنیدددد!!!! مبادا آن‌ را به بعد موکول کنید!! چرا که در این صورت از مطالب کلاس که بصورت زنجیره‌ وار و مرتبط تدریس می‌شوند، جا می‌مانیدددد
    و در آخر شما هستید و یه عالمه حسرت
    پس از همین امروز شروع کنید
    مطالب و فرمول ها را با مرور متداول به ملکه‌ی ذهنتان تبدیل کنید. خدا یار و یاورتان🩵

  6. سلام…
    من به شخصه از آموزش نحوه تفکر و تغییر زاویه دید سر کلاس خوشم اومد.
    اینگه اگر داخل موضوعی به مشکل میخوریم بعضی وقتا با تغییر زاویه دید میشه اون مشکلو حل کرد.

  7. نکته جالب تاکید دوستان بر حضور فعال در فرایند کلاسی بود،
    ظاهرا این درس را نمی‌توان فقط با گوش دادن ولو گوش دادن فعال یاد گرفت.

    1. بعد از یک ترم،
      ظاهرا این طور میشه نظر قبلی رو اصلاح یا تکمیل کرد،
      ۲ ساعت در هفته فرصت داری تازه بفهمی کجا ایراد داره و قرار نیست چیزی یاد بگیری بجز یک چیز،
      اینکه یاد بگیری چجوری یاد بگیری
      طبق جمله معروف
      چیزی که قابل اندازه‌گیری است، قابل مدیریت است
      وقتی اندازه علمی خودت رو سرکلاس متوجه بشی میتونی ادامه مسیر یادگیریت رو بهتر تعیین کنی

    2. سلام
      سعی کنیم که در کلاس هم حضور ذهنی و هم حضور فیزیکی داشته باشیم. در غیر اینصورت کلاس استاتیک برای دانشجو یک کم استرس آور می شود.

  8. با سلام😁
    همونطوری که اکثر دانشجویان ترم بالاتر در مورد فرستادن تکلیف و اهمیتش برای استاد گفته بودند این موضوع رو جدی بگیرید. استاد به شدت به تکالیف حساس هستند.
    مورد دیگر اینکه سعی کنید حتماً بعد از دیدن ویدیوی تدریس استاد تکالیفشون رو بنویسید تا مطالبی که در ویدیو تدریس شدند کامل جا بیفتد. نکته ی مهمی که دانشجویان ترم بالاتر گفته بودند و به نظر من از همه چیز مهم تر است دیدن چند باره ی فیلم تدریس استاد است. خیلی وقت ها برای خودم پیش اومده بود که به دلیل کج فهمی موضوعی را اشتباه متوجه شده بودم و در امتحانات متوجه اون می شدم و این امتحانها منو دوباره به سوی دیدن این فیلم ها ی تدریس سوق می داد. پس به خاطر اینکه مثل من تو امتحانا متوجه کج فهمی تون نشید حتماً دیدن چند باره ی ویدیو ها را جدی بگیرید.
    نکته آخر که از همه تاثیر گذار تر هست توی امتحانای کلاسیتون این موضوع هستش که به تمرین های کتاب یه نگاهی بندازید البته منظور از نگاه فقط جنبه ی دیدن نیست اونا رو حل کنید که موجب تثبیت مراحل حل و کمک به کاهش استرستون در امتحانات میشه.
    در آخر امیدوارم که خاطره ی خوشی برای شما از درس استاتیک به جا بمونه.

  9. تجربه‌ای که من طی جلسات استاتیک این ترم کسب کردم این بود که باید سعی کنیم بیشترین تعداد مسئله‌ای که میتونیم رو حل کنیم.

  10. سلام
    خواستم یه نکات مهمی رو بهتون بگم که فکر می کنم کمتر ذکر شده.
    علاوه بر خوندن کامل مطالب قبل کلاس، تمرین و توجه به درس در کلاس و مشارکت کلاسی و به موقع سر کلاس حاضر شدن و … به تکالیف اختیاری هم توجه داشته باشین و سعی کنید انجامشون بدین که آخر ترم کمک حالتون میشن .
    و یه نکته دیگه اینکه برای امتحانات کلاسی علاوه بر تمرین ها، سوالات دیگه خود کتاب رو از همون مبحث حل کنید.
    لطفاً در جلسات اول که مطالب جدیده و بعد از مدت ها از ذهنی که بعد کنکور دیگ فیزیک نخونده، دارین استفاده می کنید، بخاطر سختی کار جا نزنید، از منابع مختلف برای یادگیری استفاده کنید، توضیحات کتاب ، مثال های کتاب، یوتیوب و گوگل و…
    وقتی تو خونه دارین تمرین حل می کنید از به دست آوردن جواب آخر با ماشین حساب طفره نرید، شما برای اینکه بتونید در امتحان با سرعت مناسبی با ماشین حساب کار کنید باید تو خونه باهاش رو تمرین کنید وگرنه در تمام امتحانا وقت کم خواهید آورد یا اینکه در محاسباتتون خطا خواهید داشت.
    روتین امتحان در هر جلسه و تکراری بودن این روند علاوه بر اون مطلع نشدن از نمره اون امتحان باعث نشه فکر کنید که اگر هر جلسه خوب ندید اشکالی نداره، این ها نمره اصلی پایان ترم شما هستن و امتحان پایان ترم بخش کوچکی از نمره کل شماست.
    به تحلیل های استاد تو کلاس دقت کنید، سعی کنید دیدگاه خودتون رو به دیدگاه تحلیلی ایشون نزدیک کنید.
    اگر وقت داشتید در کلاس های جهش استاد سنجری شرکت کنید برای ما این کلاس ها وقتی بود که معمولا نمیتونستیم بهش برسیم ولی شما اگر تونستید برید .
    این نظرات رو علاوه بر اول ترم اواسط ترم هم بخونید.
    در کل این کلاس بخش کوچیکی از زندگی شما خداهد بود بستگی به خودتون داره که چه قدر می خواهید براش تلاش و توجه کنید.
    موفق باشید.

  11. در رابطه با روش کلاس وارونه که دوستان گفتند…
    یک مزیت این روش، تلاش و جستجو دانشجو برای یاد گرفتن مطالب و رفع اشکال است. این نکته به یادگیری و تثبیت مطالب در ذهن کمک بسیار می کند.
    مزیت دیگر همکاری و مشارکت گروهی برای حل و یادگیری مسائل است که بخش عمده اشکالات را مشخص می کند.
    اما یکی از مشکلاتی که این روش می تواند داشته باشد، حجم کاری است که دانشجو باید در فضای خارج از کلاس انجام دهد. بخاطر اینکه روش جدید است، ممکن است دانشجو نتواند خود را با آن وقف دهد یا اینکه توازن را بین این درس و درس های دیگر برقرار کند و باعث جا موندن از جریان کلاس شود.

    در یک دید کلی، از نظر من روش بسیار کارآمدی برای یادگیری مطالب است که میتواند ذهن را به چالش بکشد و دید ما را نسبت به مطالب علمی باز تر کند.

  12. سلام
    دوستان نکاتی هست که در طی جلسات ابتدایی کلاس باید به آن توجه داشته باشیم تا در این درس به خوبی به جلو پیش بروید
    – در جلسات ابتدایی به روش های خواندن که این درس تأکید می کنه حتماً توجه کنید و به نظر دوستانی که این درس را گذرانده در وب سایت نگاهی بیندازید
    – حتماً سعی کنید ویدیو هارو چند بار ببنید با فاصله های زمانی مشخص
    – تمرینات گفته شده را حل کنید
    – هر چقدر این درس را جدی بگیرید انقدر بهتر هست
    – سعی کنید مسائل را بفهمید با حفظ کردن چند فرمول و چند مسئله نمی توان سوالات سخت را حل کرد

  13. سلام
    سعی کنید غیبت نکنید. هر محتوای آموزشی رو حداقل ۲ بار ببینید . تکالیف و تمرین هارو ۲-۳ بار حل کنید و اصلاً مطالب رو به آخر ترم واگذار نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*