نکوداشت دکتر محمد کمالی

با ابتکار کم نظیر انجمن مددکاران اجتماعی ایران، با تلاش آقای موسوی چلک، برای بزرگان حیطه مددکاری اجتماعی نکوداشتی برگزار می شود. روز ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ به عنوان دومین فردی که گرامی داشته می شود، دکتر محمد کمالی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم توانبخشی انتخاب شدند که سالها در سازمان بهزیستی سمت داشته اند و کارهای مؤثری انجام داده بودند.

نکوداشت ساعت ۱۴ شروع شد. من که نیم ساعت دیر رسیدم، سالن اصلی واقع در طبقه ۱۰ سازمان کاملا پر شده بود بطوری که واقعاً جا نداشت و ما را به سالن دکتر فیاض بخش در هم کف راهنمایی کردند که در آن از طریق تلویزیون مدار بسته مراسم پخش می شد. جالب اینکه در این سالن نیز همه کاملاً سکوت را رعایت می کردند و نزدیک به سه ساعت با علاقه برنامه را دنبال می کردند. حتی وقتی یک نفر پاسخ تلفن خود را بلند داد، به او تذکر دادند.

در انتهای برنامه به سالن بالا رفتیم که هنوز جا نداشت و از جمعیت آن کاسته نشده بود، به هر حال ایستاده دقایق پایانی بخصوص سخنرانی زیبای دکتر را دنبال کردیم. معلولین، اساتید، کارمندان سازمان، رئیس سازمان، رئیس دانشکده توانبخشی، وزیر تعاون از جمله افرادی بودند که شرکت کرده بودند.

از نکات بارز این همایش، علاقه قلبی شرکت کنندگان به دکتر بود که بدون تشریفات و تصنع برنامه را تا ۷ شب دنبال کردند. چنین برنامه با کیفیتی کمتر دیده بودم.

در این نکوداشت، با هماهنی شرکت پست، تمبر دکتر کمالی نیز رونمایی شد. همچنین کتابی حاوی اتوبیوگرافی دکتر و خاطرات دوستان و همکاران ایشان توزیع شد که مطالب جالبی داشت. من هم دو هفته قبل از نکوداشت توفیق داشتم که گفتاری در آن بنویسم. در خلال برنامه هم کلیپی از تصاویر و فیلم ها و سخنرانی های قدیمی دکتر پخش شد که خیلی جالب بود.

برای ایشان طول عمر با عزت آرزو می کنم و امید وارم سالهای سال از وجود ایشان در دانشکده بهره ببریم.

حاشیه ها:

  • آقای تیموری مسئول آزمایشگاه فیزیک که به علت بیماری به ندرت دانشکده می آیند، یک روز که به دفتر من آمدند با ناراحتی گفتند که آیا دکتر فوت کرده؟ گفتم خیر. گفت: پس چرا برایش نکوداشت گرفته اند؟!
  • قبل از نکوداشت یکی از دوستان دکتر از مسئولین دانشگاه با ایشان تماس می گیرند و کاندید شدن ایشان را تبریک می گویند و اعلام می کنند که حتماً از ایشان حمایت خواهند کرد. دکتر هم در جواب می گویند آن تصویر که از من دیدید، پوستر نکوداشت بوده و نه تبلیغ برای نمایندگی مجلس. ظاهراً آن فرد زحمت نکشیده بوده تا از نزدیک پوستر را ببیند.

پیوندها: خبر و پوستر نکوداشت، سایت انجمن مددکاران اجتماعی ایران، سایت دکتر کمالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*