مباحث پیشرفته علم حرکت – دی و بهمن ۹۸

امسال برای بخش سوم درس علم حرکت دکتری، تدریس مباحث پیشرفته متنوعی توسط فارغ التحصیلان مطابق جدول زیر در نظر گرفته شد که برای شرکت علاقمندان اطلاع رسانی شد.

جدول تدریس مباحث پیشرفته علم حرکت
(سیستمهای  سنجش حس و حرکت)

دکتر سنجری
شنبه ها ساعت ۹ تا ۱۲ – کلاس شماره ۳ تحصیلات تکمیلی

تاریخ مدرس موضوع
۱۴ دی خانم فرزادی Complexity of kinetic time series
۲۱ دی دکتر حکمت Temporal correlations and fractal dimension
۲۸ دی دکتر مرادی Gait dynamic stability
۵ بهمن دکتر بوذری Auto-correlation and regularity in periodic tasks
۱۲ بهمن خانم عظیمی

Movement synergies: the UCM approach

درس علم حرکت را با نام های دیگری هم برای رشته های مختلف ارئه داده ام: سیستمهای  سنجش حس و حرکت و آنالیز سیستمهای حسی-حرکتی. در طول این چند سالی که این درس را تدریس می کنم برای آن سه بخش در نظر گرفته ام. در بخش اول، سه جلسه به فلسه علم و نگاه ماهوی به دوره دکتری می پردازیم. در بخش دوم، به مرور سیستمهای سنجس حس و حرکت و تجهیزات آزمایشگاهی و در بخش سوم، مباحث پیشرفته بین رشته ای که به نظر من هدف اصلی از این دوره است. در هر دوره یکی از مباحث نوین مرتبط با رشته های توانبخشی دنبال می شود که در آن خودم قبلاً کار کرده باشم و انتشاراتی در آن زمینه داشته باشم. گرچه امسال چند مبحث دیگر برای ارائه توسط خودم مد نظر داشتم، به این نتیجه رسیدم که دانشجویانی که راهنمای اول آنها بودم و طبق تعریف من از مسیر صحیح بین رشته ای دکتری حرکت کرده اند و خود صاحب نظر شده اند، دعوت کنم تا در ۵ جلسه، مباحثی پیشرفته ای را تدریس کنند.
شیوه کلاس به ترتیب است که در ابتدا کلاس توضیحاتی را ارائه و جلسه را ترک می کنم. سپس مدرس مبحث را ارائه می کند. دو ساعت بعد به کلاس ملحق می شوم. به همراه پذیرایی که شرکت کنندگان تدارک دیده اند، بصورت پانل، مباحث آن روز را طی یک ساعت بررسی می کنیم. بعد از این ۵ جلسه که در جدول بالا لیست شده، یک جلسه پایان نیز خواهیم داشت که رفع اشکال و نتیجه نهایی صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*